Aproximativ 60 de secunde sunt necesare pentru a ne forma o prima impresie despre persoanele cu care intram in contact. In aceste secunde, decidem daca simpatizam sau nu persoana din fata noastra si daca ii vom acorda atentie si incredere. Inconstient, ne pregatim pentru a trece acest examen vizual prin stilul vestimentar adoptat, accesoriile folosite si personalitatea pe care o afisam in public. Daca in viata privata nu este intotdeauna importanta o prima impresie pozitiva, in mediul business aceasta este cruciala. Este de dorit sa transmiti siguranta, incredere si profesionalism pentru a deschide conversatia avand de partea ta cateva avantaje subliminale. Cum vei reusi acest lucru? Urmand cativa pasi simpli cu efect dovedit!
Contactul vizual si strangerea de mana sunt primele interactiuni care vorbesc despre tine. Exersand in fata oglinzii iti poti defini stilul de abordare a primului contact. Adopta o privire deschisa, zambitoare si calma. Zambeste cu adevarat, zambetul fals este neconvingator si este “simtit” de persoana pe care o saluti. Strangerea de mana trebuie sa fie ferma, riguroasa dar nu agresiva. Nu urmarim sa zdrobim degetele partenerului sau sa-i dizlocam bratul ci sa transmitem siguranta de sine si relaxare. Strangerea de mana dureaza maxim 5 secunde, este ferma, energica si fluida. Pastreaza contactul vizual si saluta interlocutorul cu o voce calma dar entuziasta. Nu folosi un limbaj corporal inchis. Fara brate incrucisate, fara posturi retrase si timide. Este foarte important sa nu fii imobil in timpul discutiilor. Gesticuleaza larg dar fara a exagera, foloseste-te de maini pentru a puncta idei. Simte-te in largul tau pentru a transmite caldura, deschidere si simpatie.
Iesi in evidenta fiind in acelasi timp discret, cu un stil vestimentar propriu care te va face recunoscut. In functie de domeniul tau de activitate, formeaza-ti o garderoba care sa te reprezinte. Alege calitatea in detrimentul cantitatii, fiind intotdeauna de preferat o garderoba restransa dar de calitate in locul unui sifonier plin cu produse banale. Chiar daca nu isi dau seama la modul constient, oamenii sunt sensibili la aceste detalii, fiind mult mai dispusi sa acorde atentie si incredere unei persoane imbracate calitativ si cu gust.
Accesoriile trebuie sa completeze la modul armonios tinuta ta. Un portofel de calitate, o geanta eleganta, un ceas clasic dar cu personalitate, o agenda imbracata in piele, un stilou deosebit; sunt cele mai la indemana accesorii prin care iti poti completa imaginea business ce va transmite o prima impresie favorabila. Alege-le cu atentie, fiecare accesoriu fiind un fragment din impresia pe care vrei sa o transmiti. Astfel, pe langa imaginea transmisa celor din jur, te vei simti si tu increzator.
Carti de vizita originale, care pot constitui un “carlig” al discutiei. Un design deosebit al cartilor de vizita va fi ca un strop de culoare intr-o mare de culori terne. Fii creativ si improvizeaza pentru a obtine o carte de vizita memorabila si nonconformista care va impresiona. Sunt sanse mari sa fie un punct de plecare al discutiei, facilitand relationarea.
Un vocabular cuprinzator si o cultura generala bine pusa la punct, te vor ajuta in dezvoltarea primei impresii. Nu trebuie sa devii un expert in toate domeniile posibile ci sa poti sustine divagarea unei discutii pe diferite teme, fara a te simti inconfortabil sau in dificultate. Daca este posibil, intereseaza-te despre persoana pe care urmeaza sa o intalnesti. Stiind cateva detalii personale (ce sporturi practica, genul de muzica preferat, un scriitor favorit, etc) poti anima discutia atragand simpatia persoanei respective.
Noi și partenerii noștri folosim tehnologii, inclusiv cookie-uri, pentru a colecta informații despre dumneavoastră în diverse scopuri, inclusiv::
Prin click pe „Acceptați Tot”, vă exprimați consimțământul pentru toate aceste scopuri..
Puteți afla mai multe despre utilizarea noastră a cookie-urilor și a altor tehnologii, precum și despre colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal, făcând clic aici: