Acasa sau la birou ai un volum mediu sau ridicat de printare? Te pregatesti pentru achizitia unei imprimante? Costul alocat consumabilelor ti se pare ridicat? Astazi discutam despre cateva trucuri la indemana oricui, pentru a optimiza costurile si a obtine rezultate bune la fiecare print!
Alege inteligent in functie de adevaratele tale nevoi.
Imprimanta ramane o componenta importanta a echipamentelor de birou si nu va capitula prea curand, chiar daca avansul stocarii in cloud a luat un avant tot mai puternic. Pentru multe activitati si relatii intre companii sau intre companii si stat, documentele printate inca sunt esentiale. Deci, primul pas in optimizarea costurilor este alegerea unei imprimante adecvate pentru dimensiunea afacerii tale si volumul preconizat de printare. Cerceteaza piata, compara specificatii, gandeste-ti practic alegerea. Nu intotdeauna o imprimanta scumpa “ cu de toate” iti va fi cu adevarat utila. Orienteaza-te spre o imprimanta laser cu volumul recomandat de printare cat mai apropiat de necesitatile tale. Consumabilele pentru imprimante laser sunt mai scumpe fata de consumabilele imprimantelor inkjet, dar vei printa mai mult, mai rapid si mai silentios cu o imprimanta laser.
In 90% din activitate, vei printa monocrom.
Daca in activitate nu iti este absolut necesara o imprimanta color, achizitia unei imprimante monocrom va aduce economii in bugetul tau. Pentru rarele situatii cand vei avea nevoie sa printezi color, exista centrele de printare, unde contra unui pret modic, obtii printarea documentelor tale.
Asemenea unei masini, imprimanta trebuie intretinuta pentru a da randament si a ramane constant in parametri optimi de functionare. Odata pe an, este recomandata o vizita la un centru specializat de service pentru curatare, lubrefiere si inlocuirea pieselor uzate. Nu ignora acest aspect, de foarte multe ori, o piesa defecta va angrena defectarea altei piese, ducand la costuri de reparatie mai mari.
Eterna dilema a consumabilelor.
Originale sau compatibile? Este intrebarea de care toti ne-am lovit macar o data de-a lungul activitatii. Consumabilele originale sunt mai scumpe fata de consumabilele compatibile dar ofera o calitate superioara a printarii. Pe scurt, daca bugetul nu iti permite constant alegerea unui consumabil original si nu te deranjeaza printarea la o calitate medie, varianta consumabilelor compatibile merita incercata. Dar, daca printezi documente importante, calitatea printarii primeaza si imprimanta folosita se incadreaza in gama de sus a preturilor, iti recomandam cartusele originale.
Cosumabilele originale au certificarea producatorului ca sunt 100% compatibile cu imprimanta. De asemenea, un consumabil original a fost proiectat si testat pentru a se incadra in normele de calitate si fiabilitate garantate de producator. In pretul platit se regasesc tehnologiile proprietare, tonner de calitate superioara si garantia calitatii de brand. Printarile realizate cu consumabile originale vor avea o calitate foarte buna, consumabilul se va incadra in numarul de pagini printabile declarat de producator iar de-a lungul utilizarii, calitatea componentelor isi va spune cuvantul asigurand fiabilitatea consumabilului si a imprimantei chiar si in perioade cu volum de printare ridicat.
Consumabilele compatibile sunt o alternativa mai ieftina la consumabilele originale. Fara tehnologii de imbunatatire a printarii, cu o fiabilitate decenta, tonner de calitate medie si o calitate generala vizibil sub cea a unui consumabil original, consumabilele compatibile sunt folosite in general pentru printarea documentelor care circula in interiorul companiilor. Astfel, se optimizeaza costurile, stiut fiind ca, pentru o prezentare interna sau drafturi ale documentelor, calitatea printarii nu este atat de importanta ca in cazul unor documente oficiale. Se strica imprimanta daca folosesti consumabile compatibile? Ei bine, nu. Imprimanta nu se strica, rezultatul printarii nu va fi dezastruos si consumabilele compatibile nu sunt de evitat.
Ce tip de hartie sa alegi?
Ca si in cazul consumabilelor, exista hartie premium si hartie de buget. In functie de activitate si necesar, iti recomandam sa alegi o cale de mijloc. Aprovizioneaza-te atat cu hartie premium (Double A de exemplu) cat si cu hartie de buget. Printarile pentru uz intern pot fi realizate folosind hartie de buget, in timp ce pentru documente importante si orice alt gen de print unde calitatea si prestanta rezultatului este importanta, vei folosi hartie premium. Din nou, acest truc te va ajuta sa optimizezi costurile si rezultatele.
Noi și partenerii noștri folosim tehnologii, inclusiv cookie-uri, pentru a colecta informații despre dumneavoastră în diverse scopuri, inclusiv::
Prin click pe „Acceptați Tot”, vă exprimați consimțământul pentru toate aceste scopuri..
Puteți afla mai multe despre utilizarea noastră a cookie-urilor și a altor tehnologii, precum și despre colectarea și prelucrarea datelor cu caracter personal, făcând clic aici: